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34°37’17.63″S / 58°22’21.05″O

MATHIAS KLOTZ / EDGARDO MINOND

Rafael Hevia / Hernán Araujo / Francisco Reyes / Mariano Albornoz

Buenos Aires, Argentina
2006

El proyecto de las oficinas Turner, se desarrolla al interior de un antiguo edificio de interés patrimonial, que alberga una imprenta en la ciudad de Buenos Aires en el tradicional barrio Defensa. El proyecto surge de un concurso por invitación que planteaba resolver una planta de oficinas para ejecutivos y sus respectivos equipos de trabajo además de algunas salas de reunión.
El lugar es el penúltimo piso del edificio que al centro tiene un gran lucernario de 10 x 12 metros x 12 metros.
La propuesta es ubicar a los ejecutivos, salas de reunión y auditorios en dos plantas al centro, entorno a un jardín interior, dejando en esta zona los programas opacos y distribuir en forma radial a los colaboradores liberando las ventanas del perímetro y generando una doble entrada de luz natural.

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34°37’17.63″S / 58°22’21.05″O

MATHIAS KLOTZ / EDGARDO MINOND

Rafael Hevia / Hernán Araujo / Francisco Reyes / Mariano Albornoz

Buenos Aires, Argentina
2006

The Turner Studios project started as a private contest, consisting of a restoration of a patrimonial building that originally hosted a printing office in a traditional Defense district of Buenos Aires. The assignment was about distributing and designing working spaces, offices, meeting rooms and conference rooms in the top two floors of the building, an interior space of 10 x 12 x 12 meters with perimeter windows and a big skylight in the middle.
The proposal aimed to invert the traditional office layout of rank distribution, locating the executives, meeting rooms and auditoriums in the centre of the building, inside 4 colored glass volumes, surrounding an interior garden that is illuminated by the skylight. Then a second ring of lower glass volumes locates the managers room and a third ring consists of smaller working stations locating the rest of the employees. This allows double entry of natural light and connection to the exterior space, freeing the perimeter windows.
The interior garden duplicates its perception trough a huge mirror that covers the elevator’s hall.

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